Perşembe, Eylül 28, 2006

Sim Sarma Şalvar..

Daha önce asıl örneğini koyduğum sim sarma şalvarım...Kendi ellerimle işlemiştim.
Aşağıda cebkeninin önden ve arkadan çekilmiş görüntüleri var.
Cebkenin içine al gömlek giyilir.
Aşağıdakiler de şalvarın paçasından ve ağından resimler...
Ağında; desenin bir parçasının minyatürünü serpme şeklinde işlemiştim.

Kadife üzerine çeşitli desenlerle işlenen şalvarlar bizim yörelerde düğünlerde çok severek giyilir.Şehirleşme ve modernleşme bile bu adetleri silemedi.Kına gecelerinde renk renk,desen desen giyilen şalvarlar ve üzerilerine iğne oyası yazmalar,mahalli giysiler ile özümüzü daima yaşatırız.Nasip olursa ilerde bizim yörenin düğün adetlerinide anlatmayı düşünüyorum.
Sevgiyle kalın...

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Ayse Masaallah, harikasin, nasi isledin o kadar seyi oyle, nekadar tatli ne kadar hos gorunuyor!!!!

Ayşe dedi ki...

Ahh arzu sorma...İşlediğim zamanları hiç hatırlamak bile istemiyorum.Vücudumda sıkıntıdan yaralar çıkmıştı:((

NuR dedi ki...

Bayıldım, harika, çok ama çook güzel. Etnik kıyafetler hep ilgimi çekmiştir. Ellerin dert görmesin. Benim ailemin kadınlarından kalmış, bir üç etek parçası var, 150 yıllık olduğunu söylediler. Çerçeveletip duvarıma astım.
Bu tür el işlerini korumak vede yaşatmak çok önemli, seni kutluyorum
Sevgiyle kal

Ayşe dedi ki...

teşekkür ederim sennur..
Bizim buralarda hala üç etek giyilir..diğer bi adıda taka dır.
Telli kumaşdan dikilir.
Ama son zamanlarda kadifeden dikiyorlar.üzerini sim sarmayla işliyorlar.
Kına gecelerinde severek giyeriz.

Adsız dedi ki...

selamlar ben izmirden sanem blogunuza sim sarmayla ilgili araştırma yaprken rastladım ellerinize kollarınıza sağlık harikaa bayıldım bende izmirde tel kırma sim sarma kursuna gidiyorum çokkkk emek isteyen bir iş şimdide kursa gideceğim görüşmek üzere takipteyim bloğunuzu :)